Schriftzug/Logo und Vorlage Speisekarte für Restaurant
Wettbewerbs Details:
- Wettbewerb von: mvirmond
- Kategorie: Logo & Corp. Design
- Total budget: € 400.00
- Startdatum : 07-07-2013 11:38
- Enddatum : 31-07-2013 11:34
- Status : Beendet
- Geforderte Formate: jpg,ai,
- Relevante Dateien: Keine
- Verfügbare Sprachen:
- Anzahl der Designs: 83
-
Rückmeldung des Auftraggebers:
niedrig hoch
Anforderungen:
Dafür brauchen wir eine graphische Umsetzung des Namens ("Virmond.", "The Tasting Room", "The Living Room"). Dies kann ein gestalteter Schriftzug sein oder eine Kombination aus Schriftzug und Logo. Weiterhin wünschen wir einen graphische Vorlage für eine Speisekarte (nur 1 Seite), so dass Schrifttypen, Platzierung des Logos etc. klar werden und das ganze sehr ansprechend aussieht.
Unternehmensbeschreibung:
Unsere beiden Gasträume sind direkt nebeneinander. Wir werden bis zu 100 Plätze anbieten.
Unsere Positionierung: Wir bieten hochwertige Speisen (aus frischen Zutaten gekocht, alles hausgemacht, Fleisch von glücklichen Tieren etc.) zu einem fairen Preis an. Die Athmosphäre soll betont eher unkompliziert sein (keine Tischtücher, eher etwas lockerer Service), aber zugleich professionell. Unser Weinangebot richtet sich an Individualisten: Wir verkaufen Wein von kleinen, unbekannten Produzenten, die mit viel Leidenschaft arbeiten.
Zielgruppe:
Zielkunden: In erster Linie Geschäftskunden. In der unmittelbaren Umgebung befinden sich große Büros (Versicherungsunternehmen und Technologiefirma). Dabei sind von Anzugträgern bis Call-Center Agents alle vertreten. Weiterhin Anwohner, die im leicht überdurchschnittlichen Einkommenssegment liegen, typischerweise in der Altersklasse 30-50.
Farben, Logo-Favoriten und weitere Anforderungen
Grundsätzlich keine Vorgaben.
Schriftzug/Logo muss in einem bestimmten Streifen im Schaufenster angebracht werden. Ein Hochkant-Format wäre daher schwierig.
Die Speisekarte ist wie folgt gedacht: Auf der Vorderseite werden wir unsere ca. 20 Gerichte aufführen, jeweils mit einer Weinempfehlung dazu. Auf der Rückseite werden wir unsere ca. 20 Weine aufführen, jeweils mit einer Speisen-Empfehlung dazu. Die Speisekarte wird auf festem Papier gedruckt und nicht weiter gebunden oder eingefasst.
Marvelis
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
I've added the dot in the logo... :)
-
mvirmond sagt :
great - I like it a lot!
could you draft the 1-page menu on that basis? -
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
Ambiance mock-up of wine glasses on the table
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
.
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
.
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
A sample of the wine list
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
Mockup, just to set the mood! :)
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
Hi Marius,
Here you see the concept logo for "Virmond. The Living Room". I've chosen to work with a script font to achieve a home like, warm atmosphere. I've used the dot from The Tasting Room logo to show the connection between the 2 restaurants in a very subtle way. How do you like it?
Regards,
Liz -
mvirmond sagt :
Hi Liz, thank you for the design. I can see the connection between the two, and I can also see why you changed the font. however, I would really like to see a closer connection between the two.
It doesn't need be very different. Could be as simple as using a different color. maybe a slightly different logo (since the "living room" is more about eating a soup or having a coffee, not quite so much about wine & dine). Or it could even be the same logo.
same with the font. I wouldn't go for something completely different. could be the same or something similar.
As a further explanation: I would love to be able to use this both as a joint brand as well as a brand for each room. They are right next to each other, so I would like to make it very visible that they belong together, even if they have a different product offering.
In any case, I can see you have plenty of talent for this - your design look very professional and beautiful.
Kind Regards,
Marius -
mvirmond sagt :
Hi Liz,
are you still on to this?
I still very much like your design for the tasting room - in fact, it continues to be my favorite. But it doesn't quite work for me without the matching design for the living room...
Kind Regards,
Marius -
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
.
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
.
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
.
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
.
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-
-
-
Beschreibung des Designers Marvelis:
Hi there! With these designs I'd like to compete in the pitch for Virmond! I've created a modern, classy logo of a wine bottle that also represents a fork. Also made a couple of mock-ups to show the ambiance I want to achieve. I really hope you like it and I'm looking forward to your feedback!
Kind regards,
Lisette
Marvelis.nl -
mvirmond sagt :
Dear Lisette. I like it a lot!
Very classy, simple, yet fun.
One small thing: We intend to spell the name "Virmond."
Almost everyone seems to overlook the "."
I could really see this work for the tasting room.
What about the living room? Wine is not really a topic there.
It would need a different design I suppose.
Finally, one thought: We previously designed a logo for a brand called essense. it also had a fork on top, which was slightly "lifting up" one of the letters. Made it kind of fun. see www.essense.ch
I could imagine this here as well (maybe?!).
Cheers
Marius
-
Marvelis sagt
Gutenabend Marius!
Thanks so much for your great comment and feedback. I'm going to make an additional logo door the Living Room and will add the "" quotes to both logo's.
I've looked at the Essence logo and I like its playfulness, but I think a sharp logo design suits the restaurants better. A bit more stylish, if you know what I mean.
Greetings from Amsterdam,
Lisette
Marvelis.nl
In september I'm going on holiday to Switzerland, how funny! My parents live near Chur and I visit them as much as I can. I love your country! -
mvirmond sagt :
sounds great! looking forward to your proposal.
just so there's no misunderstanding. the spelling is not about ""quotes. It'a about the .
Virmond.
not Virmond
no quotation marks please...
thanks again
the area around chur is a really beautiful place - enjoy!! -
Marvelis sagt
Oh I see... Virmond. Excellent! :)
I'll go right to work!
-
Marvelis sagt
Hi Marius,
I'm still in! I'll be designing a concept for the menu this afternoon and also edit the Living Room logo.
Sunny greetings,
Lisette -
Marvelis sagt
Last but not least...I'm working on the Living Room logo as we speak. Hang in there! :)
-
mvirmond sagt :
ambience pictures look great so far!
-
Dieser Wettbewerb ist beendet. Es ist nicht mehr möglich zu kommentieren.
-